29. dubna 2013

Chleba pečený v pizza peci

Dlouho jsem chtěla zkusit chleba v pizza peci. Zkoušela jsem recepty a konečně jsem našla chléb, který je fakt dobrý, myslím chutný:-) Byl to recept z MMB.
Asi za publikaci v mém podání nestojí, neboť jsem ho přižahla (v peci je vše rychlejší), ale zase jsem chytřejší a vím, že příště bude lepší (tedy doufám)  :-) chybami se člověk učí, že.
Recept jsem si trošičku upravila, ale pouze o druh mouky. Původně byl jen z hladké.
Těsto zadělávám v pekárně, jak jsem již několikrát uvedla, že jsem od přírody líný člověk, raději vymyslím pět alternativ, než bych udělala něco zbytečně :-)
Tak k věci....

2 hrnky chlebové mouky, 1 hrnek hladké mouky
1 a půl hrnku vlažné vody
lžička soli, lžička mletého kmínu
půl balíčku droždí.

Zadělávám v pekárně, do těsta můžete přidat semínka, ořechy, cibulku atd...
Pečeme ve vyhřátem hrnci (nemusíme vymazávat) na 200-220°C podle toho, jak komu peče trouba asi 30 minut s pokličkou a dalších 15 minut bez pokličky. Chleba je super!

Vzhledem k pizza peci jsem si koupila v Ikee litinový hrnec ...

 
 Zadělané těsto necháme na pomoučněném válu vykynout a pak jen vložíme do předehřátého hrnce.

 Pečeme ...

 
 ... a tady je fáze přežahu :-) tak takhle ne! Měl by být světlejší, v troubě obvykle bývá :-)

 
 Ale řeknu Vám, že jsme ho sežrali i tak, protože je fakt dobrý ! A ta vůně !!!


Holt byl trochu vypečený :-)
Příště se pokusím upéct chleba světlejší :-) :-) :-)

Krásný den                                   



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za milé komentáře :-)