2. července 2013

Patinování - s voskem

... opět mě doma pustili k barvám ... vkládám pro Vás další návod Patiny. Tento způsob jsem viděla kdysi na zahraničním blogu a je super!

Co je potřeba: Podkladová barva (volila jsem černou) Balakryl, barvu, kterou chcete jako vrchní, u nás zelená Balakryl, jak jinak a svíčka, tedy vosk, brusný papír středně hrubé struktury.

Okno, které u nás čekalo rok, možná dva jsem očistila (brusným papírem, špachtlí)

 
Natřela na černo jednou vrstvou komplet celé okno (podklad, který bude "prokukovat") zvažovala jsem červenou, ale nezapadá nám do stylu. To jsem bohužel nenafotila, ale není to nic, co si neumíte představit.
Po zaschnutí barvy jsem vzala svíčku a voskem potřela tam, kde budu obrušovat, takže téměř celé okno.
 

 
 po této fázi jsem přetřela zelenou. barva na vosku drží, nemusíte se bát. Balakryl jsem tentokrát NEŘEDILA. Protože jsem neředila, stačila mi jedna vrstva nátěru, pokud se Vám bude zdát, že máte málo, klidně přetřete dvakrát, nic se nestane.
 

 
Po zaschnutí svrchního nátěru jsem obrousila brusným papírem, jde to opravdu samo, díky vosku!
 

 
HOTOVO !
 
 
 






 
... okno zdaleka není v poslední fázi úpravy, ale to zase někdy příště ...
Přeji Vám všem krásné a tvořivé prázdniny !
 

1 komentář:

  1. Dobrý den, vypadá to moc hezky :) Chtěla bych touto techniku natírat lavici na sezení. Poradíte čím natřít na závěr, aby se barva neolupovala? (vrchní barva bude bílá matná) Děkuji :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milé komentáře :-)